Browsing by Author "Masson, Mimi"
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Item A Course or a Pathway? Addressing French as a Second Language Teacher Recruitment and Retention in Canadian BEd Programs(Canadian Society for the Study of Education, 2023-06-27) Smith, Cameron W.; Masson, Mimi; Spiliotopoulos, Valia; Kristmanson, PaulaInstitutions strive to offer programs that address both the needs of the educational system and incorporate current pedagogical research. Creating a program that is relevant, inspiring, and accessible to aspiring French as a Second Language (FSL) teachers, while also equipping them with the skills and knowledge deemed necessary by the education system, is a delicate balancing act. This study reviewed 44 FSL teacher education programs that lead to professional certification across Canada. Environmental scans drew information from the program websites related to admission requirements, program structure and content, practicum, and graduation criteria. Follow-up interviews with program stakeholders were conducted to verify or clarify the data. The results highlight the inconsistencies that exist among programs for developing FSL educators. We position the ways in which Canadian faculties of education might provide a more holistic “pathway” approach to recruiting, preparing, and retaining emerging FSL teachers.Item Identifying requirements and gaps in French as a second language (FSL) Teacher Education: Recommendations and guidelines(Canadian Association of Second Language Teachers (CASLT), 2023) Arnott, Stephanie; Smith, Cameron W; Battistuzzi, Amanda; Culligan, Karla; Dicks, Joseph; Kristmanson, Paula; Masson, Mimi; Spiliotopoulos, Valia; Wernicke, MeikeItem La rétention d’enseignantes et d’enseignants de français langue seconde au Canada : au-delà d’une stratégie de recrutement(Association canadienne d’éducation de langue française, 2023-02-23) Wernicke, Meike; Masson, Mimi; Arnott, Stéphanie; Le Bouthillier, Josée; Kristmanson, PaulaRésumé Dans le domaine de l’enseignement du français langue seconde au Canada, nous faisons face à une pénurie de longue date. Parmi d’autres études examinant le recrutement et la rétention du personnel enseignant, nous avons mené une étude pancanadienne afin de déterminer les exigences et les lacunes dans la formation initiale et continue en enseignement du français. Dans cet article, nous examinerons dans quelle mesure les composantes de cette formation favorisent ou entravent la rétention du personnel enseignant. Un aperçu des résultats met en relief une forte préoccupation de la part de toutes les personnes participantes par rapport à la rétention du personnel en enseignement du français, avec une attention particulière envers le mentorat. Ces constats divergent de la politique fédérale qui se limite strictement au recrutement, alors qu’un accent sur le mentorat, surtout sous forme de soutiens non officieux , est nécessaire dès le début de la formation initiale, ainsi que pendant la transition vers le milieu du travail et à travers celui-ci. Nous discuterons des enjeux qui découlent de ces résultats quant aux efforts en cours pour répondre à la pénurie d’enseignantes et d’enseignants en français. Abstract Canada is facing a long-standing shortage of FSL teachers. Among other studies on teacher recruitment and retention, we conducted a cross-Canada study to identify needs and gaps in initial and continuing education for FSL teaching. In this article, we will examine the extent to which components of this training program promote or hinder teaching staff retention. An overview of the results reveals participants genuine concern about retaining FSL teaching staff, with particular attention to mentorship, these findings diverging from federal policy, which is strictly limited to recruitment. A focus on mentorship, especially in the form of informal support, is necessary from the beginning of initial training as well as during the transition to and through the workplace. We will discuss issues arising from these results in relation to ongoing efforts to address the shortage of FSL teachers. Resumen En el campo de la enseñanza del francés lengua segunda en Canadá, desde hace mucho tiempo confrontamos una escasez. Entre otros estudios que han examinado la contratación y la retención del personal magisterial, hemos realizado un estudio pan-canadiense con el fin de determinar las exigencias y deficiencias de la formación inicial y continua en enseñanza del francés. En este artículo examinaremos en qué medida los componentes de esta formación favorecen o dificultan la retención del personal magisterial. Una visión general de los resultados pone de relieve una acentuada preocupación por parte de todas las personas que participan con respecto a la retención del personal en la enseñanza del francés, otorgando una atención especial a la tutoría. Dichos resultados difieren de la política federal la cual se limita estrictamente al reclutamiento, mientras que acentuar la tutoría como forma de apoyo extra-oficial , se vuelve indispensable desde el principio de la formación inicial, así que durante la transición hacia el trabajo y a todo lo largo de éste. Discutiremos los retos que dimanan de los resultados en lo relacionado a los esfuerzos que actualmente se realizan s para subsanar la escasez de maestros y maestras de francés.